Pagina's

vrijdag 4 maart 2016

Eerste groente hapje



Moos zijn eerste groente hapje met wortels! Tja, zijn gezicht zegt het al, wat Moos ervan vond. Zijn eerste groente hapje met gemalen wortels. We konden onze lach niet inhouden hoor! =)) Gniffel..Hihi

 Stomer, AventWe hadden van onze kraamgeld een mooie stomer gekocht van PHILIPS AVENT om zelf groente hapjes te maken. Wie wilt dat nou niet gezond beginnen met zelf gemaakt groente hapjes. Het is ook gewoon leuk om te maken en niet zo veel werk. In stukjes snijden,  het water reservoir vullen en stomen maar, even wachten en pureren. Nou ik kan nu al zeggen, ideaal! Ik was even aan het klungelen om de deksel er af te krijgen. 

Wat keek ik er naar uit om te beginnen met 'oefen hapjes'. Heel gek maar je kijkt steeds uit naar de volgende stap. Tuurlijk geniet ik van het moment. Maar toch ben je steeds nieuwsgierig, naar de volgende stap. Het was twee dagen voordat Moos precies 4 maanden zou worden. Ik kon niet meer wachten hoor! Moos smakt al even en het leek erop dat hij het eten uit mijn mond keek. Daarnaast was hij al bellen aan het blazen en aan het kwijlen. Ik dacht of vond dat hij er wel klaar voor was. Ik zat klaar met met mijn wortel prakje en mijn telefoon, om zijn eerste hapje vast te leggen. "Moos dacht; jakkes, wat stop jij in mijn mond mama!" Wat kan die zuur kijken zeg. En dan met die handjes zijn gezicht blokkeren en zijn mondje strak op elkaar. 


"Zo, hier komt niks meer in dacht Moos." Wat een teleurstelling, hier had ik nou niet naar uit gekeken!? Ik dacht, Moos hapt wel en gaat eens even lekker smullen. Dus, daaaaaaaaaarrrrrom heet het oefenhapjes! Even wennen dus.. Wat zijn jullie ervaringen, met de eerste oefen hapjes?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.