Pagina's

woensdag 6 juli 2016

Moos gaat op ontdekking uit...



Daar ben ik weer een keer met een kort filmpje van Moos. Sinds ongeveer twee weekjes tijgert Moos door de woonkamer. En ik ben zo een dolle moeder die het liefst er naast gaat liggen en mee gaat doen, herken jij dat? Moos is bijna 8 maanden oud, en is druk bezig om maar wat te kunnen pakken. Voor mijn telefoon of een afstandsbediening, laat hij elk speelgoed liggen. Hij is wel continue bezig met om zich heen te kijken wat hij maar kan pakken.

Het schijnt dat ze nu al op deze leeftijd het leuk vinden om speelgoed te kunnen pakken ergens uit. En om het tijgeren en kruipen te stimuleren, kun je speelgoed verder weg neer leggen wat jou baby interessant vind. Ik heb dus een vakje in onze kast vrij gemaakt voor Moos. En daar zijn boekjes en verschillende soorten blokken in gedaan. Al heel snel tijgerde hij naar het vakje toe. En trekt het vakje helemaal leeg. En vermaakt zich een poos met zijn boekjes en blokken. Het valt wel eens op zijn hoofd, kijkt dan even verbaasd en gaat weer door. Meestal gaat het goed.

Tot nu toe heeft hij daar zijn eigen speel plekje, ideaal! Hoelang het duurt voordat hij op verdere onderzoek gaat moeten we maar afwachten. Ik denk dat het vooral belangrijk is om het speelvak interessant te houden. En dus opletten wanneer hij uit is gekeken op zijn boekjes en blokken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.