Pagina's

zondag 13 maart 2016

Flesvoedingen


Toen ik moest overstappen van borstvoeding naar flesvoeding. Was het even een zoektocht naar de juiste fles. We waren begonnen met de Medela fles, ideaal dachten wij! De speen verandert de drinktechniek van uw baby niet. Dus het is ideaal te combineren met borstvoeding. De melk stroomt alleen als de baby een vacuüm creëert net als de borst. Ik was eerst begonnen met kolven vanwege flinke tepelkloven. Dus dit was een mooie oplossing dachten wij. Zodra Moos begon te drinken maakten hij een verstikkend geluid! Vreselijk, we waren verbaasd en dachten dat hij misschien moest wennen? Na anderhalve dag kon ik er niet meer tegen en heb een andere fles in huis gepakt. Ik had toevallig al eerder een starters pakket gekocht van AVENT. Ik had mij nooit verdiept in de verschillende spenen en flessen? Ik dacht dat het allemaal niet zo veel uitmaakten.


We konden deze fles alleen geven als Moos op zijn zij lag. Omdat hij ook bij deze een stikkende geluid had bij het drinken. Zo op zijn zij ging de voedingen prima. Zo kon je een beetje aansturen dat hij het niet naar binnen slokt. Maar ook na deze flesvoeding, werd Moos helemaal wild! Flinke krampjes, en spuugden regelmatig de voedingen weer uit. Op advies van een vriendin zijn we uiteindelijk over gestapt op de dr Brown fles. Heel leuk, want we waren ook gelijk weer wat centjes lichter. De zoektocht naar de juiste fles, wat een gedoe moet ik zeggen! We zijn met de dr Brown fles zeer tevreden. Ik kon op een "normale" manier Moos de fles geven. Geen gekke stikkende geluiden, heel ontspannen. De krampjes waren gelijk verdwenen. Dus voor ons een TOP fles en zeker aan te raden. 

Opgegeven moment waren we van op verzoek vragen naar de fles over gegaan naar "vaste" tijden. Wat natuurlijk mocht afwijken, maar zo hadden we een beetje structuur. Moos is nu 4 maanden oud en we zijn begonnen met "oefenhapjes". We zijn nu ongeveer een week bezig. En hij duwt de lepel niet meer weg, maar moet er nog niet veel van hebben. Hij is nog echt aan het oefenen, dat is natuurlijk helemaal goed. Ik zit nog erg te knoeien met de tijden, wanneer ik de oefenhapjes moet geven. Eigenlijk wil ik het oefenhapje rond 17:00uur geven, dan zit ik netjes tussen de voedingen in. Maar waar ik dus tegenaan loop is dat Moos eigenlijk moe wordt en wilt slapen. Mijn intentie is dat hij gaat wennen aan de avond maaltijden. Dit loopt dus helemaal niet. En stiekem weet ik dat het zo ook niet gaat werken! Als ik het teveel wil gaan aansturen!! Hieronder mijn schema wat ik dus nu hanteer.

Moos krijgt nu nog 5 flesvoedingen per dag:
07:00uur 180cc (6 schepjes) 
11:00uur 180cc
15:00uur 210cc (7 schepjes)
19:00uur 210cc
Dan valt Moos rond 20:00uur in slaap in zijn box, en maken we hem wakker voor de laatste fles.
23:00uur 200cc (6 schepjes + 2.5 schep Bambi mix)

Tijd voor iets anders, we gaan weer terug naar 'op verzoek' van Moos? Laat het allemaal los, en weer gaan kijken wat er gebeurd. Dat hebben we dus gedaan vandaag. De flesvoedingen kwamen nu dichter op elkaar. Waarop we uitkwamen dat hij zijn 4e fles om 16.30uur kreeg. Daarna was hij dus Knock- Out! Geen ruimte voor een oefenhapje dus. Irritant, maar dan even niet. Ik dacht dat hij om 20:15uur kwam, en had een fles klaar gemaakt. En hij viel weer in slaap, daar stond ik dan met mijn fles. Toch geprobeerd aan te bieden, maar na een paar slokjes wou hij er niks van weten. Uiteindelijk maar zijn slaapzakje aan en in bed gelegd. En weer om 22:15uur weer eruit gehaald en opnieuw de fles aangeboden. Moos dronk deze leeg. Ja, ik weet het. Deze was niet op verzoek! Maar zo komt hij midden nacht?

Lopen jullie ook met het zelfde probleem, dat jullie klungelen met de flesvoedingen zoals ik. En er teveel controle over wilt hebben?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.