Pagina's

vrijdag 8 april 2016

Mama tijd, of is dat verleden tijd?


En toen kwam ik tot het besef dat mama tijd ook erg belangrijk is. Niet alles hoeft te draaien om je kind. Ik zal jullie eerlijk vertellen, het maakt mij nu ongelukkig. Wacht, voordat je alles in je hoofd haalt en denkt te denken. Ik ben dol gelukkig dat ik mama ben geworden van een prachtig kereltje.

Ik werk drie onregelmatige dagen en ben dus soms wel meer dan drie dagen vrij. Ik neem alle tijd voor alle bezigheden. Zoals uitgebreid een badje of verzorging op de commode met een uitgebreide baby- massage. Handjes en voetjes masseren en zijn rug. Heerlijk vind hij dat, geen tegen spartel of gehuil. Ligt heerlijk naar mij of om zich heen te kijken. Okay, hij is bijna 5 maanden voor hoever hij tegen kan spartelen. Maar jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel.

En dan de fruit en groente hapjes en de flesvoedingen ga ik uitgebreid voor zitten. Niks in 10 minuten erin. Het gebeurd met autootje, vliegtuigje, treintje, motor geluiden gaat het naar binnen. Ok, soms ook zonder geluid! Haha.. En dan hebben we de knuffel sessies of gewoon liggen op het kleedje met speeltjes. Of grote voorstellingen met mijn handen, want die zijn nu heel erg interessant! Dan heb je nog de kiekeboe en kietel sessies. En natuurlijk de foto's rapportages voor later. En de gewone staar naar je kind sessie. Oja, en de eindeloze wandelingen! Na al deze verschillende bezigheden, kwam er toch een vraag bij mij op. Wat is mijn doel in het leven, naast het gelukkig maken en een goed leven bieden aan mijn kind en vriend?

Los van mijn kind ben ik er als persoon ook nog met interesses en hobby's. Ben ik nu egoïstisch, of is dit een normale gedachten? Voor dat ik Moos  kreeg, had ik een onregelmatige leven. Onregelmatig werk met een onregelmatig slaap patroon. Ik ging de stad in wanneer ik daar zin in had. En werd wakker wanneer ik daar zin in had. Ik bleef weg van huis wanneer ik daar zin in had. Ja, ik heb nu gekozen voor een gezinsleven!

Moos is bijna 5 maanden oud en begin een beetje door te krijgen wat mama zijn inhoud. Nee, ik sta niet meer bovenaan het lijstje. Daar ben ik heel erg bewust van. Maar dat betekend niet, dat ik niks meer mag doen om mijzelf nog meer gelukkiger te maken. Ik wil niet meer de verslonste mama zijn op de bank met Moos. Ik wil geen bezoekjes doen bij vriendinnen om mijn dag te vullen. Ik wil niet afhankelijk zijn van mensen om mij heen om mij prettig te voelen. Ik wil niet dagen op zoek gaan naar spullen die ik schijn nodig te hebben. Oftewel online shoppen en je winkelmandjes vullen en dan toch maar niet kopen. En dan toch spullen denkt nodig te hebben en daar dan heel even (seconde) ziels gelukkig van word. Een onrustig gevoel in mijn lijf, zoekend en schreeuwend naar een bezigheid! Graag iets willen doen en het creatief bezig willen zijn. Niet steeds vast willen lopen met het uiten ervan omdat mijn kennis niet optimaal is.

Ik wil niet alleen maar mama zijn en huishoudster en een vrouw zijn voor mijn lieve vriend. Ik vraag mij af of ik de enigen ben met deze gevoelens. Zijn het de hormonen of is dit de mama van Moos, die zoekend is naar iets nieuws. Naast het mama zijn, wil ik nieuwe doelen stellen. Ik wil de dagen nuttig door brengen. Als Moos slaapt wil ik mij bezig gaan houden met hobby's. De eerste stap is gezet, en dat is een bewustwording dat je meer uit het leven kan halen. Naast het volop genieten van mijn zoontje. Moet er meer zijn, waar ik gelukkig van kan worden. Hoe ik dat ga doen, volgt.



2 opmerkingen:

  1. Waar zit je aan te denken dan qua hobby's? Ik herken wel veel hoor! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil graag een naaicursus volgen! ☺️ Om zelf kleertjes te maken, lijkt mij super leuk! Wat zou jij willen doen? X

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.