Pagina's

woensdag 6 april 2016

Middag slaapje & Regelmaat


Middagslaapje zit er dan eindelijk in, denk je dan. Okay, af en toe zit Moos  nog te dollen in zijn bed. Ik dacht; wat hoor ik nou voor gerommel? Ik kon mijn lach natuurlijk niet inhouden toen ik Moos zo zag liggen met een grijns op zijn gezicht. Gelukkig zo dan een krijsend en overstuur kind. Ik denk sinds twee weekjes draait Moos rond in de box. Maakt niet uit hoe ik Moos dus neer leg in de box, want even later ligt hij toch weer anders. Ik moet zeggen zo een middag slaapje is niet alleen goed voor hem. Maar het is ook goed voor mama, want nu heb ik rustig de tijd in huishouden. Niet dat het mijn favoriete bezigheid is, maar het hoort er nu eenmaal bij. En natuurlijk even de tijd om gewoon mama tijd te hebben. Moos is nu 21 weekjes oud, en nu sinds een week hebben we meer een duidelijke patroon. Maar ook in deze regelmaat zal er vast wel weer veranderingen in komen. Wel merk ik dat hij nu langer wakker is, en er beter een structuur kan in brengen. Voorheen sliep hij nog zoveel dat het regelmaat met slapen nog niet zoveel uitmaakt.

Onze regelmaat/ structuur voor nu is:
07:30uur Fles
10:30uur Fruithapje
11:00uur Fles
15:00uur Fles
17:30uur Groentehapje
19:30uur Fles
20:00uur Bedtijd

Ik vind een regelmaat zeer prettig, omdat het voor mij en denk ook voor Moos meer rust geeft. Ik herken nu veel sneller wanneer hij moe is of wanneer hij honger heeft. Wanneer ik 'op verzoek' voeding gaf, werd ik heel onrustig van. Waardoor ik snel een fles had klaar gemaakt en dat Moos de fles niet leeg dronk. Waardoor ik mij weer zorgen ging maken dat hij te weinig dronk. En ook als ik weg wilde gaan, moet je er altijd op kunnen in spelen. Nu kan ik beter met uitjes omgaan en om ons heen plannen. Herkennen jullie dit ook, en wat zijn jullie ervaringen met de voedingen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.