Pagina's

woensdag 11 mei 2016

Cadeau mama zijn & Moederdag

Ik moest er even over nadenken of ik hier wel een post over moet gaan schrijven. Maar in mijn berichten wil ik wel eerlijk kunnen uiten wat ik mee maak en vooral eigenlijk voel. 



Het was mijn eerste mama dag, heel gek. Ik vond het altijd wel prima allemaal, ik houd elke dag van mijn mama dus ook elke dag mama dag voor mij. Mijn vriend deed zijn best en liet mij lekker zitten op de bank zodat hij de tafel kon dekken met lekker warme broodjes. Ook was de dochter van mijn vriend bij ons. 

Niet dat ik iets van haar verwacht voor moederdag, want ik ben haar mama niet. Ben ik toch een klein beetje teleurgesteld dat zij er helemaal geen aandacht aan heeft besteed. Geen tekening voor mij van haar. En dan ben ik toch al 5 jaar in haar leven. Altijd sta ik klaar voor haar als zij bij ons is. Ik weet dat zij er helemaal niets aan kan doen. Zij is pas 6 jaar en denkt natuurlijk alleen aan haar moeder. Ook word dit natuurlijk niet gestimuleerd vanuit thuis.

Is dit gek dat ik een beetje teleurgesteld ben. Ik neem het haar niet kwalijk natuurlijk. Maar zou zo leuk zijn als ik ook een keer een tekening van haar krijg. Het is niet altijd makkelijk om een cadeau mama te zijn van een klein meisje. Omdat je als cadeau mama altijd maar toekijkt hoe haar papa&mama het regelt en maar mag toekijken hoe zij het doen. En opgegeven moment je er ook maar niet mee bemoeit, want dat zijn de ruzies niet waard met je partner. 

Ik weet dat zij met kleine dingetjes wel laat zien dat ze mij lief vind. Maar zie ook in haar soms zo een strijd met haar zelf. Zij wilt het liefst iedereen bij elkaar in een grote huis. En altijd met elkaar op vakantie! Had soms elk ouder, de gedachten van een kind. Dan zou het allemaal zo vredig zijn. Zal ik ooit dan een tekening van haar krijgen. En zal ik ooit van haar te horen krijgen dat ze mij lief vind en blij is dat ik er altijd voor haar ben. Toch is zij ook een beetje mijn dochter geworden, zoals wij zeggen een 'cadeau dochter'.

Wel had mijn vriend samen met haar een bloemetje gekocht. Zo betrekt hij haar er wel bij. Hebben jullie ervaringen hiermee, of misschien bij vrienden of kennissen? Zie ook mijn eerdere post hierover, cadeau mama.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.