Pagina's

woensdag 25 mei 2016

Doorslapen, Middagslaapje en dagindeling..

Al eerder gesproken over een dag structuur en middag slaapje en doorslapen. Ik denk dat ieder ouder wel elke avond wenst, dat zijn kleine dan deze nacht eindelijk gaat doorslapen. Moos sliep vanaf 7 weken, nadat we hem in zijn eigen kamertje hadden gelegd en in zijn ledikant. Toen hij sliep in onze kamer, sliep hij heel onrustig en wij tenslotte ook.

En toen kwam Moos zijn tandjes door bij ongeveer 5 maanden. Hij kwam minimaal 3x in de nacht en dat heeft 4 weken denk ik wel geduurd. We haalden hem niet uit bed, maar boden de speen aan. En we hebben 2 keer in de nacht een fles gegeven. Omdat hij toen elk uur kwam, en wisten het even niet meer. Ik ben er echt over uit, mama kan slecht tegen gebroken nachten. Vooral als het daarvoor op werk erg druk was geweest.

Maar de ondertandjes zijn doorgekomen en zijn een maand verder. En ik kan het grote nieuws vertellen. Moos slaapt nu alweer 4 dagen door. Elke ochtend vragen we aan elkaar; ''Heb jij Moos gehoord?'' Haha... We zijn verbaasd en wachten op het moment dat hij weer wakker word in de nacht. Wel slaapt hij nu op zijn zij en dan op zijn buik. Irritant die onzeker moeder gevoelens! Maar ik heb het los gelaten en heb vertrouwen dat Moos sterk genoeg is. Ik heb tenslotte geen reden voor die onzekerheid. Moos blijft echt wel ademen.

Natuurlijk kijken we even voor het slapen gaan... Jullie ook?


Wanneer ik thuis ben of er is oppas, proberen we wel te streven naar een middag slaapje in zijn eigen bed. Ik ben ervan overtuigd dat een middag slaapje in zijn eigen bed meer rust geeft dan beneden. Geen prikkels om zich heen, maar even een moment op zijn kamer om weer alle indrukken te verwerken. Maar we zijn ook vaak onderweg, dan slaapt Moos in de wagen of in de maxi-cosie. Dan slaapt hij meestal vaker op een dag en wat korter.

We hebben nu een beetje een dagstructuur, maar voor hoelang? Hieronder onze dagindeling, misschien heb je er wat aan. Ik moet zeggen dat ik het een behoorlijke zoek tocht vind af en toe. Wat is goed en wat is fout? Op internet weinig te vinden over een dagindeling. Gelukkig heb ik genoeg mensen om mij heen met kinderen en hun ervaring. Zo neem ik het een beetje over en probeer ik het weer eigen te maken. Ik heb tenslotte zelf niet eens structuur vanwege de onregelmatige diensten. Maar goed al doende leert men!

6 Maanden Oud:
07:00 - 07:30uur : Fles 210ml
10:00 - 10:30uur : Fruithapje
11:30 - 12:00uur : Begonnen met kleine stukjes brood gedompeld in melk. En sinds vandaag begonnen met appelstroop. Aangevuld met de fles 180ml.
12:30 - 13:00uur : Middagslaapje, ongeveer tot 14:30uur.
15:00uur : Fles 210ml
17:30uur : Groentehapje + Aardappel en vis. Ik doe nog niet elke dag vis erdoor. En vlees wil ik nog even mee wachten tot ongeveer 8 maanden. (denk ik)
19:30uur : Fles 210ml + schepje extra melk.
--> Bambix voor 6 maanden werkt bij ons niet. Moos maakt wel drink bewegingen maar komt niks door. En we hebben al een speen geprobeerd vanaf 9 maanden?! Geen geduld meer voor, en gaat nu prima zo. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.