Pagina's

zondag 22 mei 2016

Oppas regelen en onregelmatige diensten


Nou wij boffen want werken allebei onregelmatig. We dachten dat het flink in onze nadeel zal zijn. Maar tot heden is het allemaal nog goed te regelen. En we hebben geluk met onze ouders die allebei erg flexibel zijn en ook nog eens met pensioen. Natuurlijk zijn beiden ouders wel actief met allerlei hobby's. maar er valt altijd wel iets te regelen. En dan heb ik nog een hele lieve zus&broer, die altijd wel in het weekend kunnen. We zijn nog niet klaar, want naast onze ouders en broers en zus hebben we ook nog wel hier en daar een tante of nicht of neef die kunnen oppassen. Wat nou crèche, helemaal dus niet nodig! Een dikke pluim voor iedereen die ons zo enorm helpen.

Nadeel met onregelmatig werken, dat is er ook. Een flink geregel met familie voor de oppas dagen. Geen vast structuur voor Moos, geen vast structuur voor de oppassers. En geen vast structuur voor ons, maar dat zijn wij wel gewend. Hebben jullie ook zo een geluk met jullie omgeving? Of moet jullie kleine wel toevallig naar de crèche of gastouder?

Ik dacht dat ik heel makkelijk zou zijn met oppas. Maar toch beschouw je eigen kind als van jou, waarvoor jij bepaald. Je wilt het gewoon op jou manier en niet op die van iemand anders. Klinkt dit jou bekend in je oren? Ik weet niet hoevaak ik al tegen mij zelf heb gezegd; ''Laat het los..'' Als ik dat namelijk tegen mij zelf zeg, maak ik mij iets minder druk. Het is heel makkelijk om te zeggen dat na een oppas dag als Moos erg onrustig is, de schuld aan je oppas te geven. Misschien was hij ook wel onrustig geweest als hij niet bij de oppas is geweest. En als het wel hun schuld is, dan is het maar zo. Ik ben gewoon een manier aan het vinden, om het mijzelf makkelijker te maken. Wij mogen tenslotte blij zijn met zulke flexibele familie om ons heen.

Gewoon even een klein stukje, omdat wij van geluk mogen spreken met zoveel lieve mensen om ons heen. Dat mag ook wel eens gezegd worden..

XOXO- Mama van Moos


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.