Pagina's

zondag 26 juni 2016

Zodra hij slaapt..


Zodra hij slaapt.....


Herken jij dat ook? De stilte en rust die in huis keert, als je baby of dreumes ligt te slapen. Ik vind het heerlijk als hij soms in mijn armen ligt te slapen. Maar vind het ook fijn als hij even in zijn eigen bedje ligt. 

Want zodra hij slaapt tikt de klok en ga ik als een gek in de weer met allerlei taken. Ik werk de afwas weg van de avond ervoor als ik dat niet gedaan heb op de avond zelf. Tja, heel soms heb ik daar gewoon even geen zin in.. Maar goed, dan sjees ik door het huis met de stofzuiger, natuurlijk alleen beneden. Want stel je voor hij word wakker, dus echt niet! Dan heb ik nog minder tijd, dat risico neem ik niet. Dan ga ik toch even door naar het trappenhuis en neem het af van boven naar beneden af. Als ik wist waar alle stof vandaan komt?! Als het weer nodig is, verschoon ik het beddengoed. Ik draai een wasje en vouw de was op. En dan komt er eindelijk een moment voor mij zelf. 

Ik spring onder de douche. Ik droog mij af en kleed mij aan. En dan wil ik net mijn haar borstelen...... En dan word Moos wakker. Sh*t, weer niet gehaald! Hoooooooi... KNOT!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.