Pagina's

zondag 5 juni 2016

Zwemmen met Moos, nu 6 maanden oud

Zwemmen met Moos, nu 6.5 maand oud!


Een hele happening om te gaan zwemmen met je kleine baby van 6 maanden oud. Wat ik het meest vervelend vond, is dat zijn middag slaapje thuis niet door ging. Als het moet wil ik mij daar ook niet aan vast houden. En als ik geen plannen heb, streef ik er naar om zijn middag slaapje in zijn eigen bedje te houden. Wij zijn ook niet heel actief, dat we om 9.00uur in het zwembad liggen. Dus we lieten het maar op zijn beloop... Slapen wanneer hij slapen kan, zoiets...

Wat namen we mee..?!
- Zwembroek
- Zwemluiers 4x
- Hydrofiele doeken
- Wikkel badhandoek
- Douche gel 
- Creme
- Extra handdoek voor in de maxi-cosi
- Broodje gemeerd met  ....
- Fles met melkpoeder

In de auto was Moos al in slaap gevallen, heel leuk het was maar 15 minuutjes rijden! Aan de andere kant, hij had weer even rust gehad. Er was geen familie ruimte. Dus ik en Nina gingen maar eerst omkleden en toen mijn vriend. Eenmaal binnen in het zwembad, werd Moos wakker. Heel handig ze hadden in het zwembad van die commode uitklap plankjes. Daar kon ik Moos mooi omkleden. Ik had nog zwemluiers thuis liggen tot 9kg. Oei, Moos kon deze nog net aan met zijn 8kg! Om 10.45uur doken we met zijn allen het zwembad in. Moos vond het allemaal prima. Aan het begin zat hij als een soort 'directeur' om zich heen te kijken. Het leek erop dat hij alles wel prima vond. Af en toe een kleine glimlach kon er vanaf. 

Toen we in het peuterbadje gingen, leek Moos meer plezier te hebben. De plaatjes op de muren en plafond leek hij erg interessant te vinden. En op sommige plekken raakten zijn voeten de grond. Zo kon hij afzetten. Hij kon alleen maar achteruit. Heel leuk, om zijn gang te laten gaan en te zien wat hij gaat doen. Zijn stem liet hij weer horen en begon zelfs te spetteren met zijn handjes. 

Ik had een boterham voor Moos meegenomen. Dus konden mooi om 11.45uur even pauze houden. Ik zag geen kinderstoelen, die we konden gebruiken. Dus had Moos in de maxi-cosi gedaan, zodat ik zijn broodje kon geven. Aansluitend de fles, even een boer laten en hoppa het water weer in! Voordat hij instort. Hij was heel rustig en liet het hem ook allemaal gebeuren. Dat scheelt enorm, anders zat ik met hem aan de kant. Om 13.00uur ben ik Moos weer gaan omkleden, zodat hij weer kon slapen. Ik wil niet dat hij over zijn moeheid gaat en zo onrustig wordt. 

In de avond wou Moos niet gelijk slapen. En hij werd in de nacht weer drie keer wakker! Terwijl hij een week 'eindelijk' weer door sliep. Zou dit komen door alle indrukken die hij had van het zwemmen? Of komt dit door omdat hij minder heeft geslapen? Of had ik hem gewoon te warm aan gekleed, en had hij het gewoon warm!? We zullen er niet achter komen..... Wat zijn jullie ervaringen met het zwemmen en de nacht na het zwemmen?

Dit was de tweede keer dat we gingen zwemmen met Moos. En de eerste keer dat Moos in een zwemband ging. Ik had gekozen voor de gele zwemzitje baby flost 69cm voor maar 6 euro te koop bij Intertoys. In onze dorp nergens anders verkrijgbaar! Hihi.. Mijn keuze viel hierop, omdat dit zwemzitje goedkoper was dan de andere die zij hadden.  Ik vond ook dat deze er 'veiliger' eruit zag dan die andere. Hier kan ik Moos gewoon in laten zitten. Ik wist niet hoe Moos op het zwemmen zou reageren. De vorige keer was hij namelijk ongeveer 3 maanden oud. 

Als ik nu weer een keuze moest maken tussen de twee zwembandjes. Koos ik toch voor de duurdere, Swimtrainer Classic 6-18kg voor 21,99 euro. Wel kan ik deze aanraden vanaf 6 maanden te gaan gebruiken. Want dan kan de meeste baby's goed zijn hoofdje overeind houden. Met de swimtrainer kan de baby actiever trappelen. En maakt meer een zwembeweging dan het gele zwemzitje. 

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.