Pagina's

donderdag 28 juli 2016

En we zijn bijna 9 maanden af..

Chaotische, vergeetachtigheid, prikkelbaar, moe en het allerergste haaruitval! Daar wil ik het graag even met jullie over hebben. Want hoort dit bij de negen maanden af? Zou dat betekenen dat wanneer Moos 9 maanden wordt, het eindelijk afgelopen zou zijn? Dat deze vette irritante vreselijke obstakels verdwijnen?! 


Ik schaam mij soms diep dat ik gewoon dingen niet onthoud! Ik vind het ook gewoon irritant, want komt gewoon ongeïnteresseerd over. Dat chaotische, het niet meer kunnen filteren in mijn hoofd. Dat ik het liefst vier dingen tegelijk wil doen. Ik moet dan even stil staan, en het even op een rijtje zetten wat ik eerst ga doen. "Hoort dit serieus bij de 9 maanden af?!" Ook dat overbezorgde gevoel, angst dat er iets met Moos gebeurd of met mij. Voor de geboorte van Moos was ik nooit bang voor wat dan ook. En nu slaat me de angst soms tegen het lijf. Alle horror verhalen op het nieuws, krijg daar gewoon de kriebels van. En dan die prikkelbaarheid, kan ik helaas niet echt beargumenteren. Hormonen die naar mijn hoofd stijgen en het opeens gloeiend warm krijg en het zweet mij uit breekt. Ik geef meestal mijn gewicht de schuld, want zit helaas nog steeds 15 kilo boven mijn starters gewicht vooraf de zwangerschap. Frustrerend, kan ik wel zeggen! Mijn garderobe is langzaam uitgebreid naar een maat en soms wel twee maten groter. Nee, ik schaam mij niet vind het gewoon vervelend. Ben nu gewoon een tikkeltje aan de stevige kant. Maar daar gaan we serieus aan werken. Alleen niet nu! Een vrouw moet wat te zeuren hebben toch, daar is zij tenslotte vrouw voor. 

En dan dat verschrikkelijk haar uitval. Als dit zo door gaat, ben ik volgend jaar kaal! Ik hoef maar even mijn handen door mijn haren te halen. Moet ik mij zorgen gaan maken, of gaat dit ook over? Als iemand mij dit kan vertellen, graag.

En als laatste die moeheid die toeslaat. Als ik dit zo opschrijf dan snap ik wel waar die vermoeidheid vandaan komt. Door dat het gewoon een grote chaos is in mijn hoofd. Van een dolle moeder die gewoon heel erg bewust bezig is met haar veranderingen in haar leven? Ik ben opzoek gegaan wat de 9 maanden af (ontzwangeren) na de zwangerschap nou precies inhoud. 

Op de site van 'MiniMe' werd er al een overzicht geschreven van de meest voorkomende klachten. Ik zet ze hieronder even op een rijtje met mijn antwoorden eronder.

- Moeheid, kan komen door een gebrek aan ijzer.
Ik ben al een paar weken begonnen met vitamine pillen van 'Royal Green' Multi Women. Kan nooit kwaad om extra vitamine in te nemen van a tot z. 
- Slaapproblemen (ondanks dat je moe bent)
Geen last van, eerder gewoon te weinig.
- Gestresst en gespannen zijn.
Ja, dit gevoel komt regelmatig voor meestal uit het niets. Of als het even erg druk is geweest.
- Moeilijke stoelgang.
Geen last van.
- Opvliegers die leiden tot duizeligheid en hoofdpijn.
Ja, opvliegers dat ik het dus enorm warm krijg. Soms een beetje met wazig zien. Geen hoofdpijn gelukkig.
-Haaruitval
Ja! En ik lees dat je hiervoor vitamine B12 voor kan gebruiken. Ik slik al een multi vitamine, maar ga deze er zeker gelijk bij halen!
- Vergeetachtigheid
Ja! Denk dat het ook grotendeels komt doordat mijn hoofd word overspoeld met Moos. Dit is niet heel gezond denk ik zelf. Haha..
- Depressie
Nee, zo groots wil ik het niet noemen. Meer even zoekende en oriënteren en mij zelf weer terug vinden.
- Schildklier problemen
Kan met de klachten van depressie overeenkomen. Contact huisarts hierover kan geen kwaad.

Mijn klachten komen dus wel overheen. En kan het benoemen onder het kopje 'ontzwangeren'. Dat is al een geruststelling minder, word dus niet gek. Het heeft dus de tijd nodig om te herstellen. Het is natuurlijk ook niet niks. Maar één ding is zeker, je krijgt er zoveel moois voor terug. 

Komt jou dit ook bekend voor, en ben je er ook zo mee bezig geweest? Of heb je het allemaal laten gebeuren. Ik ben erg benieuwd of het echt beter zal gaan. Of dat ik deze "klachten" eeuwig zal houden. Nou, ik heb nu nog een halve maand! En hang de vlag uit, als alles spontaan weg gaat. Haha.. Blijven dromen is niks mis mee. Natuurlijk moet ik zelf ook een beetje aan de slag. Ik merk nog niet veel van mijn multi vitamine. Het is dus nog even aankijken hoe dat loopt. Zijn er nog meer mama's die tegen al deze kwaaltjes aangelopen zijn? 







BewarenBewaren

2 opmerkingen:

  1. Dat vergeetachtige komt noooooit meer goed 🙈 Dat je je zorgen maakt om alles ook niet. Heeft meer met moederschap te maken dan ontzwangeren denk ik. Je wordt een emotioneel angstig vergeetachtig wrak, en dat komt dus nooit meer goed. nou, helpt dat? 😂 Ik ben 3 jaar verder dus heb de hoop opgegeven....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha... je hebt mij heel veel hoop gegeven, dankje! :) NOT!
    Ik zal mij eraan moeten overgeven...

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.