Pagina's

vrijdag 5 augustus 2016

Inpakken voor de vakantie met baby van 9 maanden.


Wij zijn al druk aan het inpakken voor de vakantie. Ons lijstje is al bijna afgewerkt, met wat we allemaal mee moeten nemen. Nog even en we zijn een compleet georganiseerd stel! Je kunt ook gewoon niet zomaar even weg gaan, zoals we voorheen deden. Als je iets vergeet dan baal je ontzettend dat je het niet even voorbereid had. En wil graag mijn ervaring met jullie delen, hoe alles loopt.

Identiteitskaart hadden wij al eerder geregeld. De eerste paspoort is zojuist gemaakt. Moos schrok een beetje van de flits en kon net zijn tranen bedwingen. Super schattig, met grote verbaasde ogen staat hij op de foto. Wij hebben gekozen voor een identiteitskaart. Vanwege dat wij niet van plan zijn binnen 5 jaar buiten Europa te gaan reizen met Moos. De kosten van een identiteitskaart onder de 18 jaar zijn 28,48 euro en 5 jaar geldig. 

Hieronder heb ik twee lijstjes opgesteld, wat wij meenemen in onze handbagage en in onze koffers. 

Wij nemen mee voor in het vliegtuig:
- Identiteitskaart 
- Neusspray mama (ja, ik kan mijn oren niet klaren heel vervelend)
- Neusspray, zoutoplossing baby
- Paracetamol voor het hele gezin
- ORS
- Tuitbeker
- 5x Luiers
- Billendoekjes
- Hydrofiele doek
- Spuugdoek
- Melk 3 voedingen
- Thermoskan
- Fles
- Liga
- 1 set kleding + 2 rompers
- Speen + Knuffel
- Speelgoed 2 stuks
- Ipad met filmpjes + muziek
- Voorleesboekje
- Tijdschriften voor mama en papa (gaat hem toch niet worden denk ik)

Ik heb gehoord dat je de thermoskan kan vullen na de paspoort controle bij de Starbucks. =) En dan doet mama en papa gelijk een overheerlijke kop koffie. Dat hebben we wel nodig aangezien we al in de nacht daar staan. Het warme water mag je meenemen in het vliegtuig. Zo ben ik niet afhankelijk van anderen in het vliegtuig. En kan ik een fles geven, wanneer ik wil.

Toilettas/ Etui heb ik gescoord bij Hema voor maar 3 euro! =)

Wij nemen mee voor op vakantie (baby, 9 maanden oud):
- 2 pakken melk
- 8x potjes avondeten
- 8x potjes fruit
- Crackers
- 40x Luiers (voor 8 dagen)
- 10x Rompers
- 5x korte broeken
- 5x t-shirt
- 2x Lange broek
- 3x Shirt lange mouwen
- 3x Hydrofiele doeken
- 2x Extra grote Hydrofiele doeken (voor in het zwembad)
- Zwembroek
- Zwemluiers
- Zwemband
- 8x Spuugdoekjes
- Zonnebrand factor 50
- Pet/ Hoedje
- Zwitsal crème
- Zwitsal douche gel
- Zwitsal haargel
- Slaapzak (denk dat het veelte warm is, je weet het nooit)

Ik kreeg nog een handige tip mee. Verdeel de voeding en kleding van je baby over twee koffers. Als er een koffer verdwijnt, heb je toch altijd wat bij je. Wij hebben er voor gekozen om zoveel mogelijk mee te nemen zoals luiers en voeding. De luiers haal ik ook uit de verpakking en zal ik verdelen over de twee koffers. We gaan voor het eerst met een baby op vakantie. En heb geen zin dat ik naar iets op zoek moet in een 'vreemd' land. We gaan tenslotte all-in, dat betekend dat je zo weinig mogelijk wilt doen. Niks moet, alles mag en vooral samen genieten en luieren.

Wij hebben gekozen voor twee koffers van 20kg. En hebben per persoon 5kilo handbagage. En je mag naast je handbagage een luiertas er nog bij! Voor 8 dagen hebben we denk ik meer dan genoeg ruimte. 


Heb jij al vakantie ervaringen met een baby van 9 maanden? Volgende post zal zijn over mijn ervaring met de vliegreis en een baby van 9 maanden.

Wil je op de hoogte blijven, als ik een nieuwe blog bericht post? Like mijn Facebook pagina, en je zal altijd op de hoogte zijn. Voor de mensen die vakantie hebben en nog op vakantie gaan. Fijne vakantie!


Liefs,
mamaenmoos

4 opmerkingen:

  1. Een tubetje vloeibaar wasmiddel voor hij de eerste dag al 3 rompers heeft verbruikt (zand, zonnebrandcreme, zweet) :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat koop ik daar maar, dacht ik zo... Het word steeds meer. hèhè

      Verwijderen
  2. Vochtige wegwerp washandjes (kruidvat). Veel gebruikt en zeker bij een poepluier in zo een kleine ruimte in vliegtuig :-) luierzakjes voor de geur en laten drinken bij stijgen en dalen voor de oren. Delyan airtraveller! Liggen, zitten. Perfect voor de kleine. Ze zijn vrij makkelijk over de babyvoeding hoor. Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Top Tip, luierzakjes! Hij heeft altijd in de ochtend een heerlijke volle luier.... En we zitten nu in de nacht/ ochtend in het vliegtuig... hihi Gaan we gelijk halen!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blogger Template designed By The Sunday Studio.